Artiklar, reportage och inspiration om den digitala världen och tech

ANNONS

I Juli 2023 tvingar Google dig att byta till GA4. Många företag efterfrågar konsultkompetens.

Mjukvara
SPONSRAT INNEHÅLL
Dela:
För: Hiroy AB

Google Analytics 4

Google Analytics 4 (GA4) är en ny analysplattform från Google som hjälper företag att mäta kundernas engagemang och förstå sina användare bättre. Med GA4 får företag tillgång till detaljerade insikter om kundernas beteende, till exempel vilka sidor de besöker, vilka åtgärder de vidtar på vissa sidor och hur länge de ägnar sig åt innehållet. Med dessa insikter kan företag vidta meningsfulla åtgärder för att förbättra kundupplevelsen och fatta mer välgrundade beslut om det innehåll de skapar och distribuerar. Dessutom gör GA4 det lättare för företag att mäta effekten av kampanjer i sociala medier och spåra kundresor över olika enheter. Här kan du läsa mer om GA4 och komma igång.

Från Universal till GA4 – senast i juli 2023

GA4 har länge varit tillgängligt men inte fullt ut uppskattat av branschens experter och anledningen är att gränssnittet kräver ny inlärning samt att alla funktioner från Universal inte funnits i GA4. Nu tvingar Google bytet från Universal till GA4 när det förstnämnda går i graven i juli 2023.

Hur ska mitt företag säkerställa funktionalitet i det nya mätverktyget? Det finns hjälp att få.

Vi har träffat HIROY, det nischade bemannings- och rekryteringsföretaget inom online marketing som berättar att efterfrågan på konsulter med expertis inom GA4 och transformationen från Universal till GA4 har ökat markant det sista året.

– Vi har flera GA4-konsulter uthyrda till våra kunder idag, både till byråer men även slutkunder som vill ha rätt kompetens för att möjliggöra en säker förflyttning till GA4. Samtidigt har vi knutit till oss fler och fler konsulter med rätt kompetens och erfarenhet, för att möta den ökande efterfrågan vi ser. Säger Per Alm, VD på HIROY.

Säkerställ att GA4 fungerar för er innan Universal försvinner

Ett tips kan är att starta arbetet med transformationen redan nu så att ni hinner säkerställa all funktionalitet och låta analysplattformarna ”gå bredvid” varandra ett tag för att säkerställa att rätt data samlas och presenteras, även i GA4.

Kontakta HIROY för att få den hjälp ni behöver:
Besök: https://hiroy.se/ för mer information eller skicka ett mail till hej@hiroy.se

Mjukvara
SPONSRAT INNEHÅLL
För: Hiroy AB
Dela:

NYHETSBREV

VI JOBBAR MED DAGENS TECH

Anna Dovre Skribent
Victor Wennberg Affärschef och digital strateg
Therése Berglin Skribent
Fredrik Montell SKRIBENT
Tina Hjort Svensson Skribent

RELATERADE ARTIKLAR

Mjukvara
SPONSRAT INNEHÅLL
Laglistan.se gör lagefterlevnad enkelt för företag

I en tid där regler, standarder och myndighetskrav förändras i snabb takt blir det allt svårare för företag att hålla koll på vad som faktiskt gäller. Från arbetsmiljö och miljökrav till informationssäkerhet och branschspecifika lagar – många verksamheter drunknar i paragrafdjungeln. Konsekvensen? Onödiga risker, kostsamma misstag och i värsta fall skadat förtroende. Laglistan.se har tagit sig an ett svårt men viktigt uppdrag: att göra lagefterlevnad enkelt, begripligt och hanterbart för alla företag – oavsett storlek.

ANNONS
Alla vill växa och då behöver man en Growth Manager. Eller? Alla vill växa och då behöver man en Growth Manager. Eller?
Arbete & Karriär
SPONSRAT INNEHÅLL
Fler företag söker ”Growth Managers” men vad gör dessa personer egentligen?

En Growth Manager eller Chief Growth Officer (CGO) ansvarar som oftast ytterst för utvecklingen av strategier för att öka en organisations kundbas, intäkter eller marknadsandelar. De använder innovativa metoder och taktiker för att identifiera expansionsmöjligheter och hjälpa företag att nå sina affärsmål. De är ofta bryggan mellan marknadsföring, försäljning och verksamhet och utnyttjar datadrivna insikter för att utforma effektiva planer som driver tillväxt.

Hiroy är ett få renodlade svenska rekryterings- och bemanningsföretagen inom digital marknadsföring. Hiroy är ett få renodlade svenska rekryterings- och bemanningsföretagen inom digital marknadsföring.
Arbete & Karriär
SPONSRAT INNEHÅLL
”Bemanning och rekrytering av digitala experter och marknadsfolk, det är det vi kan”. Dagenstech.se har träffat HIROY!

När det kommer till det skiftande digitala marknadsföringslandskapet så krävs det att företag anställer personer med olika färdigheter i stället för att bara anställa kandidater med fokus på teknik. Även om teknisk kompetens är viktig i alla digitala roller är det lika viktigt att anställa kandidater som också har kreativitet, intuitivt beslutsfattande och analytiskt tänkande - alla egenskaper som kan bidra till att ge nya perspektiv, idéer, och lösningar. Men hur hittar och attraherar företagen rätt talanger? Dagens Tech har träffat HIROY för prata om bemanning och rekrytering inom marknadsföring.

ANNONS