Artiklar, reportage och inspiration om den digitala världen och tech

ANNONS

Mer dynamiska marknadsteam när du bemannar rätt kompetens vid rätt tidpunkt. ”Smidigare än att alltid anställa direkt”.

Artikelserie (1/2)

Genom att arbeta med bemanning av spetskompetens som aktuella uppgifter kräver skapas flexibilitet och dynamik. Genom att arbeta med bemanning av spetskompetens som aktuella uppgifter kräver skapas flexibilitet och dynamik. FOTO: Arlington Research @ Unsplash
Arbete & Karriär
SPONSRAT INNEHÅLL
Dela:
För: Hiroy AB

När vi träffade HIROY så ville vi ta reda på fördelarna med bemanning kontra att löpande rekrytera och anställa egen personal. Bemanning känns som en perfekt instegsmanöver för nya roller men även som permanent lösning för roller där behovet varierar mycket under året.

Vilka fördelar upplever era kunder med bemanning kontra att anställa medarbetare till sin marknadsavdelning eller byrå?

– Upplevda värden med att låta oss på HIROY bemanna marknadsavdelningen skiljer sig från kund till kund men för att nämna några:

  • Att få tillgång till en större bas av potentiella medarbetare genom bemanning än genom traditionell rekrytering.
  • Bemanning är mindre riskabelt och kostsamt än att anställa eftersom företaget snabbt kan hitta kvalificerad personal utan att förbinda sig till långsiktiga kontrakt eller kostnader för förmåner. Om samarbetet inte fungerar? Då byts konsulten ut tills företaget hittat rätt.
  • Idag förändras marknadsföringsbehoven snabbt och med bemanning kan du enkelt och kostnadseffektivt ställa om baserat på var tids kompetensbehov. Bemanning ger dig helt enkelt större flexibilitet när det gäller vilken typ av kompetens du kan få tillgång till för dina marknadsföringsprojekt.
  • Många använder bemanning för att testa potentiella anställda innan dem engagerar dem på heltid. På så sätt kan företag spara tid och pengar genom att endast engagera anställda som visat sig vara rätt medlemmar för teamet.

Samtidigt hjälper vi många kunder med både bemanning och rekrytering där ett vanligt förfarande kan vara att vi bemannar rollen med en konsult under tiden vi hanterar rekryteringsprocessen och hittar en långvarig lösning för kundens behov.

Många erfarna marknadsförare och digitala specialister VILL vara konsulter

– Många av våra erfarna seniora konsulter gillar att vara just konsulter då rollen som konsult innebär mer dynamik och variation. Så att lösa sina kompetensbehov med bemanning öppnar ofta dörrar till riktigt erfarna och kunniga medarbetare säger Johan och Per från HIROY samstämmigt. Om målet är att långsiktigt rekrytera en anställd så är bemanning en perfekt lösning i väntan på att den permanenta rekryteringen är på plats.

Bemanna först och anställa sen – en effektiv lösning

Ofta är våra konsulter uppskattade hos våra kunder och då och då vill både konsult och anlitande företag att konsulten skall bli anställd direkt av företaget. – Det har vi färdiga lösningar för och det är ett tydligt kvitto på att vi gör vårt jobb på rätt sätt, säger Johan Sternhoff på HIROY.

Om du är nyfiken på vad en SEM-specialist, en CRM-specialist eller någon annan kompetens kan bidra med i ert team – kontakta HIROY så berättar dom mer!

Arbete & Karriär
SPONSRAT INNEHÅLL
För: Hiroy AB
Dela:

NYHETSBREV

VI JOBBAR MED DAGENS TECH

Anna Dovre Skribent
Victor Wennberg Affärschef och digital strateg
Therése Berglin Skribent
Fredrik Montell SKRIBENT
Tina Hjort Svensson Skribent

RELATERADE ARTIKLAR

ANNONS
Vikten av en sund balans mellan den digitala och analoga verkligheten är viktigare än någonsin. Vikten av en sund balans mellan den digitala och analoga verkligheten är viktigare än någonsin.
Tips på sundare digitala vanor

Skärmtiden under COVID-19 ökade markant och nu menar experterna att vi per omgående behöver införa sunda, digitala vanor för att skydda vår mentala hälsa. I den här artikeln tittar vi på tips för att skapa bättre digitala vanor.

ANNONS