Jobbar en Growth Manager uteslutande digitalt?
Svaret bör vara nej. Tillväxtstrategier för ett företag kan innehålla taktiska insatser både offline och online. Snarare än kanalval är en Growth Mangers jobb ofta att skaffa nya kunder och intäkter till lägsta kostnad per kund eller intäktskrona. En populär KPI är CAC (Customer Acquisition Cost).
Är det en Growth Manager vi behöver på vårt företag?
– Det beror på företagets förutsättningar i övrigt men att ha en intäktsdriven kreativ ledare som kan se den större bilden och ta fram effektiva strategier och taktiker för tillväxt är sällan fel, säger Per Alm på HIROY som bemannar byråer och företag med konsulter inom marknadsföring.
– Många av våra kunder vill testa vad en Growth Manager kan generera i just deras verksamhet och då är bemanning ett perfekt upplägg där du under en given tid eller löpande kan ”hyra” en erfaren konsult.
HIROY hjälper dig att hitta rätt konsulter
Kontakta HIROY för att hitta din nya Growth Manager, eller ja Chief Growth Officer.