Marknadsfolk “on tap”
Termen “marknadsfolk” kanske ser lite väl generell ut i text, men visst är det väl så att de flesta av oss förstår vilken typ av människor och kompetens det rör sig om?
Dagens Tech har träffat Per Alm och Johan Sternhoff som driver det framgångsrika rekryterings- och bemanningsföretaget HIROY. Det unika med HIROY är att bolaget strävar efter att tillgodose behovet, oavsett storlek, för kompetens inom marknadsföring.
HIROY byggdes på en enkel idé: Felrekrytering är dyrt, speciellt inom marknadsföring.
“Vi är specialister på bemanning och rekrytering av marknadsfolk helt enkelt och våra kunder litar på våra omdömen” -säger Johan Sternhoff, Konsultchef
“Idag finns det ett otroligt stort behov av marknadsföringskompetens men i och med att landskapet blir mer och mer komplicerat så är det svårare och svårare för företagare att välja rätt person. Behöver man en strateg, en kreatör eller är det en datadriven analytiker som är nästa rekrytering? Det är inte alltid helt enkelt att veta” säger Per Alm, Vd på HIROY
En noggrann analys är grunden i lyckade leveranser.
HIROY gör en noggrann analys av kundens specifika behov för att sedan matcha uppdraget med kandidater från hela Sverige. HIROY skapar också en möjlighet för konsulter inom marknadsföring att säkra uppdrag, korta som långa, hos spännande uppdragsgivare.
Marknadsföring online har blivit en integrerad del av dagens företag. Rekrytering och bemanning inom området har därför blivit viktigare än någonsin tidigare. Företagen måste se till att de anställer rätt personer för att hantera sina behov och att dessa personer är väl rustade för att klara av jobbet.
Slutligen kan vi konstatera att rekrytering för tjänster inom marknadsföring online kräver mycket kunskap om branschen, liksom en djupare förståelse för de nyckelkompetenser och förmågor som kommer att vara nödvändiga för att personen ska lyckas. Det finns många aspekter som måste beaktas i analysfasen, allt från teknisk kunskap till mjuka färdigheter som kommunikation och problemlösningsförmåga. Vill du öka dina chanser att fatta rätt beslut är ett samarbete med HIROY rätt väg att gå.