Artiklar, reportage och inspiration om den digitala världen och tech

ANNONS

”Bemanning och rekrytering av digitala experter och marknadsfolk, det är det vi kan”. Dagenstech.se har träffat HIROY!

Arbete & Karriär
SPONSRAT INNEHÅLL
Dela:
För: Hiroy AB

När det kommer till det skiftande digitala marknadsföringslandskapet så krävs det att företag anställer personer med olika färdigheter i stället för att bara anställa kandidater med fokus på teknik. Även om teknisk kompetens är viktig i alla digitala roller är det lika viktigt att anställa kandidater som också har kreativitet, intuitivt beslutsfattande och analytiskt tänkande - alla egenskaper som kan bidra till att ge nya perspektiv, idéer, och lösningar. Men hur hittar och attraherar företagen rätt talanger? Dagens Tech har träffat HIROY för prata om bemanning och rekrytering inom marknadsföring.

Marknadsfolk “on tap”

Termen “marknadsfolk” kanske ser lite väl generell ut i text, men visst är det väl så att de flesta av oss förstår vilken typ av människor och kompetens det rör sig om?

Dagens Tech har träffat Per Alm och Johan Sternhoff som driver det framgångsrika rekryterings- och bemanningsföretaget HIROY. Det unika med HIROY är att bolaget strävar efter att tillgodose behovet, oavsett storlek, för kompetens inom marknadsföring.

HIROY byggdes på en enkel idé: Felrekrytering är dyrt, speciellt inom marknadsföring.

“Vi är specialister på bemanning och rekrytering av marknadsfolk helt enkelt och våra kunder litar på våra omdömen” -säger Johan Sternhoff, Konsultchef

“Idag finns det ett otroligt stort behov av marknadsföringskompetens men i och med att landskapet blir mer och mer komplicerat så är det svårare och svårare för företagare att välja rätt person. Behöver man en strateg, en kreatör eller är det en datadriven analytiker som är nästa rekrytering? Det är inte alltid helt enkelt att veta” säger Per Alm, Vd på HIROY

En noggrann analys är grunden i lyckade leveranser.

HIROY gör en noggrann analys av kundens specifika behov för att sedan matcha uppdraget med kandidater från hela Sverige. HIROY skapar också en möjlighet för konsulter inom marknadsföring att säkra uppdrag, korta som långa, hos spännande uppdragsgivare.

Marknadsföring online har blivit en integrerad del av dagens företag. Rekrytering och bemanning inom området har därför blivit viktigare än någonsin tidigare. Företagen måste se till att de anställer rätt personer för att hantera sina behov och att dessa personer är väl rustade för att klara av jobbet.

Slutligen kan vi konstatera att rekrytering för tjänster inom marknadsföring online kräver mycket kunskap om branschen, liksom en djupare förståelse för de nyckelkompetenser och förmågor som kommer att vara nödvändiga för att personen ska lyckas. Det finns många aspekter som måste beaktas i analysfasen, allt från teknisk kunskap till mjuka färdigheter som kommunikation och problemlösningsförmåga. Vill du öka dina chanser att fatta rätt beslut är ett samarbete med HIROY rätt väg att gå.

Läs även: Mer dynamiska marknadsteam när du bemannar rätt kompetens vid rätt tidpunkt. ”Smidigare än att alltid anställa”

Vill du veta mer om Hiroy eller redan nu ta reda på om Hiroy redan har den konsult du behöver i ditt team? Besök Hiroy.se eller kontakta hej@hiroy.se

Arbete & Karriär
SPONSRAT INNEHÅLL
För: Hiroy AB
Dela:

NYHETSBREV

VI JOBBAR MED DAGENS TECH

Anna Dovre Skribent
Victor Wennberg Affärschef och digital strateg
Therése Berglin Skribent
Fredrik Montell SKRIBENT
Tina Hjort Svensson Skribent

RELATERADE ARTIKLAR

ANNONS
Vikten av en sund balans mellan den digitala och analoga verkligheten är viktigare än någonsin. Vikten av en sund balans mellan den digitala och analoga verkligheten är viktigare än någonsin.
Tips på sundare digitala vanor

Skärmtiden under COVID-19 ökade markant och nu menar experterna att vi per omgående behöver införa sunda, digitala vanor för att skydda vår mentala hälsa. I den här artikeln tittar vi på tips för att skapa bättre digitala vanor.

ANNONS