Google Suite (Workspace)
Google-paketet består av flera hjälpsamma verktyg som låter dig spara tid och organisera alla dina projekt och idéer. Verktygen inkluderar Google Docs, Sheets, Drive och Calendar, vilket gör att du kan utföra alla sorter av jobb samtidigt utan att förlora information eller ansträngning.
Mer info: https://workspace.google.com/intl/sv/
Trello
Trello är en form av arbetshanteringsprogramvara som låter dig organisera hela ditt samarbete i olika projekt med ett drag-och-släpp-gränssnitt. Du kan dela uppgifter mellan teammedlemmar, ställa in deadline, bifoga filer och följa allas framsteg på projekten. Det bidrar till att spara mycket tid och förhindra samarbetsproblem mellan medlemmarna.
Mer info: https://trello.com/sv
Rescuetime
Den här applikationen hjälper dig att övervaka hur du tillbringar din tid online så att du snabbt vet vad som tar bort energiresurserna från ditt arbete eller kanske lite distraktion som orsakas av sociala medier eller andra webbplatser. Förutom det kan du budgetera din tid för olika projekt så att du aldrig missar en deadline igen.
Mer info: https://www.rescuetime.com/
Evernote
Evernote är ett bra program om du snabbt och smidigt vill anteckna, skapa och lagra dokument. Med den här applikationen kan du samla all information digitalt så att du aldrig glömmer något intressant igen!
Mer info: https://evernote.com/
Slack
Slack är perfekt om du har många teammedlemmar att kommunicera med men inte heltal till hands för regelbundna möten – istället kan du använda Slack för att kommunicera med din organisation, kunder, samarbetspartners etc. virtuellt i realtid.
Mer info: https://slack.com/
Att använda rätt appar i din organisation kan ge den en konkurrensfördel och öka effektiviteten hos teamet. De flesta digitala verktyg erbjuder en hel del funktioner som kan hjälpa deras användare att förstå hur de tillbringar sin tid på ett mer effektivt sätt, skapa scheman, fånga upp information eller planera projekt. Lycka till!