Artiklar, reportage och inspiration om den digitala världen och tech

ANNONS

15 tips om hur du väljer och anlitar en byrå för digital marknadsföring

FOTO: Cred: Oliver Roos

Att välja rätt byrå för digital marknadsföring kan vara en utmaning, men det är viktigt att hitta en byrå som passar dina behov och mål. Här är 15 tips för att hjälpa dig att välja och anlita en byrå för digital marknadsföring:

  1. Definiera dina mål: Innan du börjar leta efter en byrå, definiera dina mål för din digitala marknadsföring så att du vet vad du behöver från en byrå.
  2. Gör din forskning: Sök efter byråer som specialiserar sig på digital marknadsföring och ta reda på vilka kunder de har arbetat med och vilka resultat de har uppnått.
  3. Be om referenser: Fråga efter referenser från tidigare kunder för att se om byrån har erfarenhet av att arbeta inom din bransch.
  4. Kolla deras erfarenhet: Kolla om byrån har erfarenhet av att arbeta med företag i din bransch eller i liknande branscher.
  5. Ta reda på vilken expertis byrån har: Fråga om byrån har expertis inom det område som du behöver hjälp med, till exempel sökmotoroptimering (SEO) eller sociala medier.
  6. Kolla in deras portfolio: Be om att få se byråns portfolio för att se exempel på deras tidigare arbete.
  7. Kolla om de är certifierade: Kolla om byrån är certifierad av t.ex. Google för att arbeta med digital marknadsföring.
  8. Kolla om de har relevant utbildning: Se om byråns anställda har utbildning eller certifiering inom digital marknadsföring.
  9. Be om en offert: Be om en offert för att se om byråns priser passar din budget.
  10. Ta reda på vem som kommer att arbeta på ditt projekt: Ta reda på vilka som kommer att arbeta på ditt projekt och deras erfarenhet och kompetens.
  11. Kolla deras kommunikation: Kolla om byrån har bra kommunikation och svarar snabbt på dina frågor.
  12. Be om en projektplan: Be om en detaljerad projektplan så att du vet vad som förväntas av dig och av byrån.
  13. Kolla upp byråns rykte: Kolla upp byråns rykte genom att söka på nätet och läsa recensioner från tidigare kunder.
  14. Ta reda på vilka verktyg de använder: Ta reda på vilka verktyg byrån använder för att hantera din digitala marknadsföring.
  15. Kolla upp deras uppföljning: Se till att byrån har en plan för uppföljning efter att projektet är klart för att säkerställa att du får de resultat du förväntar dig.

Genom att använda dessa tips kan du hitta en byrå för digital marknadsföring som har erfarenhet, expertis och de verktyg som krävs för att uppnå dina mål.

LÄS ARTIKELN OM VAD DET FINNS FÖR OLIKA DIGITALA BYRÅER HÄR ->

Tjänster
Dela:

NYHETSBREV

VI JOBBAR MED DAGENS TECH

Anna Dovre Skribent
Victor Wennberg Affärschef och digital strateg
Therése Berglin Skribent
Fredrik Montell SKRIBENT
Tina Hjort Svensson Skribent

RELATERADE ARTIKLAR

FR2000 är det svenska alternativet till ISO. FR2000 är det svenska alternativet till ISO.
Tjänster
SPONSRAT INNEHÅLL
FR2000: Öppnar Dörrar till Offentlig Upphandling

För svenska företag som siktar på att delta i offentliga upphandlingar är certifiering en viktig nyckel till framgång. Nu står FR2000, ett helsvenskt kvalitets- och ledningssystem, fram som ett likvärdigt alternativ till de internationellt erkända ISO-standarderna.

ANNONS
Framtidens sociala medier ställer nya krav. Framtidens sociala medier ställer nya krav.
Att lyckas med sociala media som företag 2023 kontra 2018! Vad gäller?

Dagens socialamedie-landskap är mer invecklat än någonsin och således har det aldrig varit svårare att navigera dessa oändligt populära plattformar. Dagens Tech reder ut begreppen och guidar er genom de allra viktigaste skillnaderna på sociala medier (för företag) idag och för fem år sedan.

ANNONS