Artiklar, reportage och inspiration om den digitala världen och tech

ANNONS

Vilken typ av digital byrå är rätt för ditt företag?

FOTO: Kobu Agency

När det gäller att välja en digital byrå för ditt företag finns det flera alternativ att överväga. Här är några vanliga alternativ:

  1. Fullservicebyråer: Fullservicebyråer erbjuder en mängd olika digitala marknadsföringstjänster, från sökmotoroptimering (SEO) till sociala medier och PPC-annonsering. De kan också erbjuda strategi, design, utveckling och underhåll av webbplatser.
  2. Specialiserade byråer: Specialiserade byråer fokuserar på ett specifikt område inom digital marknadsföring, såsom SEO, PPC-annonsering eller sociala medier.
  3. Inhouse-team: Vissa företag väljer att ha ett internt team som ansvarar för deras digitala marknadsföring. Detta alternativ kan vara lämpligt för större företag som har tillräckliga resurser och kunskap inom digital marknadsföring. Det innebär dock inte att ditt företag kommer gynnas av att köpa in vissa tjänster.
  4. Frilansare: En annan möjlighet är att arbeta med frilansare som har specialkunskaper inom digital marknadsföring och som kan hjälpa dig att uppnå dina mål. Dessa kan du hitta på plattformar så som UpWork, LinkedIn Profinder, Fiverr eller Freelancer.com. 

När du väljer en digital byrå är det viktigt att överväga ditt företags behov och budget. En fullservicebyrå kan vara det bästa valet om du vill ha en heltäckande strategi och en enda partner som kan hantera alla dina digitala marknadsföringsbehov. Å andra sidan kan en specialiserad byrå vara mer passande om du behöver specifik expertis inom ett visst område. Om du har tillräckligt med resurser och kunskap inom digital marknadsföring kan ett internt team vara det bästa valet. 

Oavsett vilket alternativ du väljer, se till att välja en byrå som har erfarenhet och expertis som är relevanta för dina behov och mål.

NYHETSBREV

VI JOBBAR MED DAGENS TECH

Anna Dovre Skribent
Victor Wennberg Affärschef och digital strateg
Therése Berglin Skribent
Fredrik Montell SKRIBENT
Tina Hjort Svensson Skribent

RELATERADE ARTIKLAR

ANNONS
Hiroy är ett få renodlade svenska rekryterings- och bemanningsföretagen inom digital marknadsföring. Hiroy är ett få renodlade svenska rekryterings- och bemanningsföretagen inom digital marknadsföring.
Arbete & Karriär
SPONSRAT INNEHÅLL
”Bemanning och rekrytering av digitala experter och marknadsfolk, det är det vi kan”. Dagenstech.se har träffat HIROY!

När det kommer till det skiftande digitala marknadsföringslandskapet så krävs det att företag anställer personer med olika färdigheter i stället för att bara anställa kandidater med fokus på teknik. Även om teknisk kompetens är viktig i alla digitala roller är det lika viktigt att anställa kandidater som också har kreativitet, intuitivt beslutsfattande och analytiskt tänkande - alla egenskaper som kan bidra till att ge nya perspektiv, idéer, och lösningar. Men hur hittar och attraherar företagen rätt talanger? Dagens Tech har träffat HIROY för prata om bemanning och rekrytering inom marknadsföring.

Hey Siri! Vad är röstsök egentligen bra för? Hey Siri! Vad är röstsök egentligen bra för?
Röstsökning med AI (AI Voice Search & Natural Language Processing)

AI-röstsökning är en av de mest spännande nya teknikerna på marknaden idag. Med sin förmåga att korrekt tolka tal kan den göra sökfrågor mycket enklare och snabbare för användarna än någonsin tidigare. I den här artikeln tar vi en titt på hur AI-röstsökning fungerar, vilka typer av användningsområden som finns för den nya tekniken och varför den har blivit så populär de senaste åren.

ANNONS