Artiklar, reportage och inspiration om den digitala världen och tech

ANNONS

I Juli 2023 tvingar Google dig att byta till GA4. Många företag efterfrågar konsultkompetens.

Hur ska mitt företag säkerställa funktionalitet i det nya mätverktyget? Det finns hjälp att få. Hur ska mitt företag säkerställa funktionalitet i det nya mätverktyget? Det finns hjälp att få. FOTO: Markus WInker
Mjukvara
SPONSRAT INNEHÅLL
Dela:
För: Hiroy AB

Google Analytics 4

Google Analytics 4 (GA4) är en ny analysplattform från Google som hjälper företag att mäta kundernas engagemang och förstå sina användare bättre. Med GA4 får företag tillgång till detaljerade insikter om kundernas beteende, till exempel vilka sidor de besöker, vilka åtgärder de vidtar på vissa sidor och hur länge de ägnar sig åt innehållet. Med dessa insikter kan företag vidta meningsfulla åtgärder för att förbättra kundupplevelsen och fatta mer välgrundade beslut om det innehåll de skapar och distribuerar. Dessutom gör GA4 det lättare för företag att mäta effekten av kampanjer i sociala medier och spåra kundresor över olika enheter. Här kan du läsa mer om GA4 och komma igång.

Från Universal till GA4 – senast i juli 2023

GA4 har länge varit tillgängligt men inte fullt ut uppskattat av branschens experter och anledningen är att gränssnittet kräver ny inlärning samt att alla funktioner från Universal inte funnits i GA4. Nu tvingar Google bytet från Universal till GA4 när det förstnämnda går i graven i juli 2023.

Hur ska mitt företag säkerställa funktionalitet i det nya mätverktyget? Det finns hjälp att få.

Vi har träffat HIROY, det nischade bemannings- och rekryteringsföretaget inom online marketing som berättar att efterfrågan på konsulter med expertis inom GA4 och transformationen från Universal till GA4 har ökat markant det sista året.

– Vi har flera GA4-konsulter uthyrda till våra kunder idag, både till byråer men även slutkunder som vill ha rätt kompetens för att möjliggöra en säker förflyttning till GA4. Samtidigt har vi knutit till oss fler och fler konsulter med rätt kompetens och erfarenhet, för att möta den ökande efterfrågan vi ser. Säger Per Alm, VD på HIROY.

Säkerställ att GA4 fungerar för er innan Universal försvinner

Ett tips kan är att starta arbetet med transformationen redan nu så att ni hinner säkerställa all funktionalitet och låta analysplattformarna ”gå bredvid” varandra ett tag för att säkerställa att rätt data samlas och presenteras, även i GA4.

Kontakta HIROY för att få den hjälp ni behöver:
Besök: https://hiroy.se/ för mer information eller skicka ett mail till hej@hiroy.se

Mjukvara
SPONSRAT INNEHÅLL
För: Hiroy AB
Dela:

NYHETSBREV

VI JOBBAR MED DAGENS TECH

Anna Dovre Skribent
Victor Wennberg Affärschef och digital strateg
Therése Berglin Skribent
Fredrik Montell SKRIBENT
Tina Hjort Svensson Skribent

RELATERADE ARTIKLAR

Vilka är de mest moderna bokföringsprogrammen? (För svenska företag)

Att hantera bokföringen är en viktig del av att driva ett företag i Sverige. Men med så många bokföringsprogram att välja mellan kan det vara svårt att veta vilket som är bäst för dina behov. Här är en lista över de mest moderna bokföringsprogrammen för svenska företag som finns tillgängliga idag.

Some of the alternatives to Google Analytics. Some of the alternatives to Google Analytics.
Vilka är alternativen till Google Analytics? Vi har hittat 3st växande uppstickare.

Det råder ingen tvekan om att Google Analytics är den gyllene standarden när det gäller att spåra trafiken på webbplatser. Men med det ständigt föränderliga landskapet på internet är det viktigt att hålla sig uppdaterad med de senaste trenderna och plattformarna. Här är tre alternativ till Google Analytics som du… Read More

ANNONS